torsdag 1 oktober 2009

Rosor till en man och ris till ynkryggar


Eländes elände! I dagens HD läser jag att min gynläkare Boinge Bergman tackar alla sina fina patienter för de gångna åren. Han pensionerar sig den 31 oktober. Jodå, visst unnar jag honom att bli ledig och syssla med annat, och vi har vi för det mesta bara behövt träffas en gång om året för kontroll, men ändå. Jag har haft stort förtroende för honom. Men det kommer säkert att bli bra även med hans efterträdare doktor Robert Sabelberg.
De här rosorna är till Boinge som tack för de här åren - och kram på dig.
Läs gärna inlägget från den 6 mars angående Boinge.

Jag fortsätter att läsa HD och ser att "Två män överföll dam med rullstol." Hon är i 80-årsåldern och blev överfallen i en trappuppgång. Busarna välte omkull både henne och hennes rullstol, sedan tog de hennes mobiltelefon och plånbok.
Det finns tydligen inga gränser för hur lågt man kan sjunka för att sno åt sig andras egendom. I det här fallet gav man sig på en handikappad dam på 80 år, i en trappuppgång där ingen kunde se dem! Det var vad de vågade sig på, dessa ynkryggar. Att ge de här grabbarna ris tror jag inte skulle hjälpa.
I morgon kommer min son och svärdotter hem. De har hälsat på hos svärdotterns mamma som bor ute på Fårö, så nu jag väntar på en leverans med te från Kränku i Visby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter