måndag 26 oktober 2009

Campingen i vila och bommarna nere




Igår fick jag ingen promenad, det blev mörkt innan jag hade tid att gå ut, så då fick det vara. Men, jag mår inte bra om jag inte får gå en runda i dagsljus och andas in lite frisk luft. Jag blir rastlös.

På förmiddagen idag regnade det, men vid halvtvåtiden var det uppehåll och vindstilla, så då gick jag ut. Det var lika bra att passa på för det var alldeles blygrått i kanterna. De personerna som jag mötte på promenaden, kunde man räkna på ena handens fingrar. Ett tag efter att jag kommit hem började det regnet igen.

Campingen i Gamla Lerberget står nu helt öde. Det finns bommar in till campingen, både där man ska köra in till skogen och ner till havet. De öppnar sig när man sticker in ett kort, men nu är de nere och låsta till nästa sässong.

Inte förrän idag lade jag märke till texten som står på den ena stolpen till bommen. "Gå ej under bommen"! Lite överflödig uppmaning kan jag tycka, för hur i all världen skulle det gå till? Den når ju mig knappt till höftbenet. Men det är klart, hade man varit Limbodansare så skulle man nog klarat det. Jag föredrar dock att gå bredvid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter