onsdag 28 oktober 2009

Att ha eller inte ha - hår

Jag tycker själv att mitt hår är lite tunnare på ena sidan och sist jag var hos frissan sa jag det till henne. Men hon påstår att jag har mycket hår och lovade tala om för mig när jag blir tunnhårig.

Nu läser jag i annonstidningen "Hälsokraft" att jag inte alls behöver oroa mig. Det finns ju hur mycket hjälp som helst att få. Man behöver bara regelbundet svälja några kapslar av ett kosttillskott, och utbudet av sådana är stort och varierat.

Enligt reklamen för de olika produkterna får man märkbart glänsande tjockt hår med mycket volym och lyster, färre kluvna hårtoppar, ökad hårtillväxt och mindre håravfall. Man behöver inte längre gå omkring med tunt, risigt och glanslöst hår. På bara sex månader får man 13% tjockare hår!
Med andra ord rena lyckopillren för håret.

Maken som ser ut som ett kalhygge i huvudet trivs bra med det. Men även om han inte gjorde det, så tror jag inte han vill betala drygt fem kronor per kapsel, som vid regelbundet intagande i minst sex månaderen, kommer att gå lös på många tusenlappar. Nej, det är nog lika bra att han låter bli, för det kan bli ännu dyrare med en kraftig kalufs. Som det är nu behöver han inte gå till frisören. Jag klipper till honom (förlåt, den var dålig). När det behövs så kör jag några varv runt månen med trimmern. Pengarna som han "sparar" lägger han på sin hobby fisket.

Om nu de här prepareten håller vad de rundnätt lovar, så behöver kanske frisörerna inte längre fixa med löshår och tupeer. Men jag tvivlar starkt, vad det gäller den saken så behöver frisörerna nog inte oroa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter