lördag 24 oktober 2009

Ryds marknad med många original och kalvlever




Ryds marknad i Höganäs började med regn, men strax efter klockan ett blev det uppehåll. Då körde vi dit tillsammans med våra goda vänner Lena och Lars. Som vanligt var där trångt i gångarna. Den här dagen är för många den stora hemvändardagen.

Utbudet av varor är stort. Mycket t-tröjor, strumpor och andra kläder, väskor, livremmar och plånböcker, korvar, sill och godis, korgar, borstar, julprydnader och mycket mycket mer.

Själv köpte jag två schalar, älgkorv och kryddor. Egentligen skulle jag ha köpt en plånbok också, men kom inte till skott. Den jag har är ju fortfarande helt intakt och håller säkert till vårmarknaden.

Något som är ännu roligare än att handla, är att gå runt och titta på folk. Sällan ser man så många orginal som på en marknad, oavsett vilken marknad man går på. Den fräscha killen på fotot stack verkligen ut. Jag gick fram till honom och talade om att jag tyckte att hans outfit verkligen var orginell och välgjord, den var läcker på honom. Då talade han stolt om att han själv designat den. Jag frågade om jag fick fotografera honom, och det var helt ok.

Som vanligt var det kallt och jag frös från fötterna och upp till öronen. Det var skönt att sätta sig i bilen och köra hem.

Ikväll har vi ätit stekt kalvlever med morötter och lök, det smakade smaskens med gräddsås, mjölig potatis och lingon till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter