tisdag 27 oktober 2009

Jakthunden Bila




Titta här vem jag träffade idag! Lilla charmiga Bila. Hennes husse bytte garageport hemma hos min son och svärdotter, och Bila fick följa med. Jag körde dit och lämnade en tidning, och som vanligt hade jag vovvagodis med mig i fickan. Härligt doftande rå torkad våm (komage) i små bitar. Gissa om jag blev populär.

Dollys Bila som är hela hennes namn, är en ettårig wachteltik. Även om hon är väldigt sällskaplig och tillgiven, så skaffade husse henne främst för är hon är en duktig jakthund, stötande och kortdrivande. Hon kommer från Pugerups Gård i Snogeröd. Enligt Bilas husse så finns det en hemsida, tyvärr hade han inte adressen i huvudet men det går bra att ringa 0413-33272.
Till våren kommer det en kull valpar till. Det är dock inte vem som helst som får köpa dem. Man måste vara en aktiv jägare. På fotot här har Bila och husse en liten mysstund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter