onsdag 7 oktober 2009

Tångräfsning framför huset


Jag har precis kommit in från en blåsig men skön promenad med mina stavar. Nere vid havet höll en dam på med att räfsa bort tång framför sitt hus. Även på hennes fönster hade det blåst upp tång. Huset ligger inte så många meter från havet. Det har både sina för- och nackdelar. Utsikten är ju obetalbar, men de salta vindarna sliter hårt på husen här nere. Endast en smal väg ligger mellan huset och till det stället som jag tog fotot.
Man ska inte bry sig om att gå eller cykla på den här vägen om där ligger blöt tång. Det är snorhalt. Jag tog fotot vid halvsextiden. Nu en timme senare är det så pass mörkt att jag har fått tända lampor.

Tror att jag ska byta om till något bekvämare innan jag sätter mig framför TV´n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter