fredag 23 oktober 2009

Ny pudrad frisyr och julstjärnor




Som sagt var. Igår var jag hos min frissa Annika och fick håret klippt en bra bit. Nu börjar det grå synas mer, vid tiningarna har jag nästan vita slingor, och jag tycker det är snyggt.
När hon var klar och skulle göra den sista finishen, började hon till min förvåning att pudra håret. Pudret är i den lilla gröna burken på bänken bredvid muggen.

Förr i tiden var det ju vanligt att både män och kvinnor bar pudrade peruker, varför man gjorde det har jag ingen aning om. Nu har det i alla fall blivit modernt igen. Det senaste nu är ett vaxpuder som man stylar frisyren med. Håret kändes mjuk men frisyren blev hållbar.

När jag tänker efterså har jag samma frisyr som "alla andra". Kortklippt men med viss variation, som i de flesta fall är klädsamt. En kortklippt frisyr kräver inte så mycket handlag och är lättskött.

Annika är liksom många andra frisörer yrkesskadad och har ont i både axlar, armar och ryggen. Därför går hon regelbundet till en massör, men hon ligger också på sin spikmatta varje kväll. Hon brukar somna på den. Ja, det gör jag också. När man ska lägga sig på sidan märker man vad man ligger på. Då är det bara att lägga spikmattan på golvet och somna om. Det brukar inte vara några större problem.

När jag var och handlade idag körde jag även till en blomsteraffär och köpte mig en vacker blå Hortensia. Redan nu har julstjärnorna kommit i två helt nya nya rosa färger. Nja, om jag överhuvudtaget ska köpa några julstjärnor så blir det inte ännu på ett bra tag.
I morgon är det marknad i Höganäs. Jag ska dit och köpa lite kryddor.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter