måndag 12 oktober 2009

Rotmos, surdeg och Anna Anka

Vi åt ju rotmos till den rimmade fläskläggen igår. Jag brukar själv göra rotmos, men den här gången hade jag köpt två plastkorvsförpackningar. Den såg ut och smakade som barnmat, usch. Det var den gången jag köpte färdiglagad rotmos, aldrig mer. Köttet däremot var väldigt mört och gott.

Mer kökssnack. Jag såg på TV´n igår, att det nu är väldigt populärt, speciellt bland männen, att ha en surdeg i köket.
Det kan jag ju säga, att det finns många kvinnor som också har en surdeg hemma, och då tänker jag inte på en sådan som man gör bröd av. Men man kanske skulle ha en sådan i kylen, så fanns där åtminstonne lite kultur.

Nu kan man skicka in förslag, till Radio Malmöhus, på en person som man vill se som årets skåning. Alltså en skåning som gjort Skåne känt. Jag säger bara Anna Anka! Hon har på rekordkort tid gjort Skåne och inte minst Bjuv känt långt utanför Sveriges gränser. Skit samma att hon inte har alla hönsen hemma, bara hon säljer in Skåne till turisterna. För när turisterna kommer hit, blir de säkert glatt överraskade när de får se, och framförallt höra, att Anna Anka är ett pinsamt undantag, jämfört med andra kvinnor här. OK, man kan ju aldrig svära sig fri, det kan finnas en och annan Anna Ankakopia, man de kan inte vara så många - väl?

I kväll ska jag titta på fru Anka och de två andra blonderade damerna, som föresten inte heller verkar ha alla flingorna i paketen, jag menar "Svenska Hollywoodfruar". De är så aningslösa och det verkar faktiskt som om de tar sig själva på största allvar, på riktigt. So what! De är riktigt underhållande. Titta bara på tittarsiffrorna - rekord! So Anna Anka, go for it. I vote for you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter