torsdag 30 juni 2011

Kilopris på frukt, ofrivillig kroppsbyggnad


Varför tycker jag inte om att betala styckepris på frukt? Se ovan. De här två grapefrukterna kostar lika mycket. Likadant är det med citronerna. Ja men det är ju sanslöst! Jag VILL betala per kilo. Allt annat är orättvist. Den stackaren som plockar till sig de sista frukterna får hålla till godo med de minsta. Så är det bara.
Nej, fram för kilopris - på allt.

Jag fick ett citat av en väninna idag .........

Stod och tittade mig i spegeln och tänkte på uttrycket "min kropp är mitt tempel".
Yea right .........!!!
Vilket århundrade byggdes det?!
VEM har gett dom bygglov för att bygga ut?!!!
Och var FAN tog fastighetsskötaren vägen?!

Ok det är inte alltid så kul när både åren och kilona hopar sig och blir många. Fast å andra sidan - så länge kroppen fungerar och inte gör allt för ont är det ganska ok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter