tisdag 14 juni 2011

Kattproblemet fortsätter


På fotot syns min senaste installation vad gäller att få bort oönskade katter.

I går förmiddags jobbade jag några timmar i receptionen på Friskis och jag var där även en stund på kvällen.

Idag har jag jobbat som ledsagare tre och en halv timme.

Problemet med kattbajsen fortsätter. Jag kan konstatera att flera kilo kaffesump, som maken kommer hem med varje fredag, det är med minst tre ICA-kassar fulla, inte gjort någon som helst nytta. Även idag har jag fyllt igen gropar som katterna grävt, sedan räfsade jag upp en massa kattbajs. tyvärr fick jag bara upp en liten del, det vill säga de största klumparna. Fy farao vad äckligt! Efteråt strödde jag små bitar skal av två grapefrukter och två citroner utmed väggen. Vart jag än sätter mina fötter så trampar jag på kattskit. Kan man inte bli förb.....?

När jag tittade till båten ikväll träffade jag vår kompis Nisse nere vid bryggan. Jag talade om för honom vilka problem vi har med katter som använder, framför allt rabatten på framsidan av huset som toalett.

Nu sa jag, ska jag köpa ett hönsnät och lägga ut, fullt synligt, och hoppas på att katterna inte vill gå på det. Jag har hönsnät sa Nisse och erbjöd mig en rulle på tio meter. Jag hämtade det och rullat ut det längs med husväggen, samt förankrat det med stora tunga stenar. Så nu håller jag tummarna för att det ska fungera avskräckande på katterna.

Om ni visste hur många tips jag har fått när det gäller att bli av med katterna även idag av några "gubbar" nere på hamnen - men nej, jag är djurvän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter