söndag 19 juni 2011

Ingen schoppoholicer


Yes! Jag fick med maken med mig på schopping idag, tack vare att det regnade. Han behövde köpa minst ett par nya chinos. Jag har tjatat på honom om detta sedan tidigt i våras, och eftersom regnet omöjliggjorde trädgårdsarbete så fick jag honom med mig in till Väla.
Det visade sig vara många andra också kände för att gå en schoppingrunda där.
Efter att ha kört ett par rundor på parkeringen lyckades vi hitta en ledig lucka.

Vi började på Dressman och hittade snygga byxor, men tyvärr var de antingen för små eller för stora. Därefter gick vi till Gant. Det är ett märke som han köpt i många år. Maken tittade runt lite i affären och frågade sedan en kille, som kom fram och undrade om han kunde hjälpa till, om de inte hade herrstorlekar. I byxa tar han storlek 42/33 och i skjorta två eller tre XL. (De här storlekarna, fick vi veta, tar snabbt slut.) Men han hade tur, på lagret fanns ett par mörkblå chinos i hans storlek.

På Malmströms hittade han ytterligare ett par snygga byxor och en smårutig kortärmsskjorta.
Därefter gick vi in på Kapp-Ahl och greppade tre stycken tre-pack (nio par) kalsingar. Det här märket har jag köpt till honom tidigare så han visste att de sitter bra.
Till slut gick vi till Team Sportia och köpte ett par Trekking-strumpor till hans vandrarkängor.
Det blev ingen billig runda, men å andra sidan förnyar han inte sin garderob så ofta.

Vi var ju hos Ann-Marie och Carl-Olof i går, och det var som vanligt mycket trevligt. Ann-Marie hann med att grilla rostbiffen innan regnet kom. Vi satt i uterummet och behövde inte frysa - tvärtom.
De bjöd på silltårta, grillad rostbiff och rabarberkaka med hemgjord gräddglass, samt lämpliga drycker därtill. Allt mycket gott.

Jag var (självvald) chaufför och körde dit i min Clio. Lena och Lars hämtades av Ingela och Bengt-Åke, de senares son var chaufför, han lämnade och hämtade.
Meta och Lars kom åkandes i Metas Jaguar. Lars var chaufför den här kvällen.

När vi körde hem vid halv ett tiden spöregnade det och yttertempen stod på svala tolv grader.

Jag hade svårt att komma till ro och somna. Kände att mina och Metas diskussioner om lagar och förordningar inte var klara - fast det var kanske lika bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter