fredag 17 juni 2011

Krock med diskbänk, forell, vin från Ellenz i Mosel och jordgubbar

I går hade jag tänkt bjuda hem en ny väninna, Christina Ö, men jag kände mig helkass. Febrig och röd i svalget. Har tagit Ipren både igår och idag.

När jag pratade med Lena igår tipsade hon mig om en tablett som hon brukar ta när hon känner att en förkylning är på gång. Den heter Esberitox och är ett naturläkemedel. Jag köpte ett 100-paket på apoteket idag. Får se om den har någon verkan på mig.

Maken som arbetar på Volvo, fick i veckan räkna på en lite annorlunda krockskada. Det var en bil som hade krockat med en diskbänk!
Maken blev något konfunderad. Mycket konstigt har han hört och läst om skador på bilar, men det här .....!?
Nåja det var inte så komplicerat som det lät. Någon hade tappat diskbänken på vägen och bilen bakom körde på den.

I kväll har vi ätit varsin stekt forell. Till den delade vi en flaska Riesling 2007 som vi köpte i Mosel förra sommaren.

Om en stund, när maten har sjunkit undan lite, ska vi ha jordgubbar (25 kr/litern), vispgrädde och glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter