måndag 20 juni 2011

Skatan i Hittarp och stryk- och mangelväder

Det har blåst och regnat i stort sett hela dagen. Vad göra? Jo, det var utmärkt väder för att ta fram strykbrädan och samtidigt har jag matat min mangel. Ingen kul sysselsättning, men nu har jag i alla fall ingen tvätt som ligger.

Det vore bra om det kunde bli uppehållsväder så man kan vistas utomhus. Jag behöver plocka fläderblommor, men det går ju inte när dom är blöta.
För säkerhetsskull ska jag köpa hem citroner, socker, citronsyra och Atamon, det är vad som behövs när jag ska göra Fläderblomssaft.

Christina Linnea har varit hemma och hjälpt mig att komma igång på facebook, tiden bara flög iväg.
Hon varnade mig för att man lätt fastnar vid datorn. Det förstår jag, för det verkar vara kul.

När maken och jag körde genom Hittarp, såg vi en båt som låg på tomten utanför en villa. Den hade fått namnet "Skatan". Undrar vem den fått namn efter. Tror inte att det var en fågel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter