onsdag 15 juni 2011

Lars Möller, cd-böcker och vanliga


En av våra bästa vänner, Lars Möller, har varit hemma hos mig några timmar i eftermiddags. Han jobbar som elektriker och det var som sådan han kom idag.

Sedan vi bytte fönster har knappen som man kör markisen ut och in med suttit på utsidan vilket var opraktiskt. Nu sitter den på insidan igen. Lars satte även en rund spott i kökstaket, med dimmer. I köket flyttade han även ett uttag och en kontakt. det blev hur bra som helst.

När jag är ute och går med mina stavar, cyklar eller står och stryker har jag alltid en bok i öronen. Jag lånar dem på biblioteket. Den senaste var Ljusets dotter av Elisabet Nemet, uppläst av Louise Raeder. Hon har en mycket behaglig röst. Jag hade svårt att lägga ifrån mig boken. Den är underbar, det var till och med så att jag fick gåshud emellanåt. Jag kan varmt rekommendera den.

På sängbordet ligger just nu Kärleken i Julia Anderssons liv av Åsa Moberg. Tyvärr blir det inte så mycket läst på kvällarna, jag somnar i regel mitt i en mening. Boken faller ner i ansiktet eller på golvet och väcker mig, så då är det bara att plocka upp boken, ta av glasögonen och släcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter