torsdag 30 juni 2011

91-årig badnymf

När Christina S tog sitt morgondopp (lite senare än jag) både i går och i dag, träffade hon på en gammal dam som låg och simmade på rygg. Christina blev lite nyfiken på hennes ålder och frågade "hur gammal är du?" Nittioett (91) år svarade damen. Oj sa Christina, "du är verkligen spänstig, hur har du kommit hit?" Jag har cyklat sa damen, jag bor uppe vid Berthas kiosk.
Det är ett bra stycke att cykla till hamnen och sedan gå hela vägen ut på piren till badbryggan. Strongt gjort.

I dag hade den gamla damen piffat upp sig med både läppstift och ögonskugga. Läckert!

När jag klev ner i vattnet klockan åtta i morse bet det till i skinnet, men väl nere i vattnet var det ljuvligt.
Vid halvfemtiden hängde regnet i luften, det såg ut som om det regnade i Danmark, och det blåste en kraftig pålandsvind. Ute på piren och bryggan fanns det inte en människa, jag såg heller inte till någon på hamnplanen. Eftersom sjön var så gropig så vågade jag inte simma ut. Jag gick bara ner och ställde mig på på nedersta trappsteget, höll mig i ledstången och lät vågorna skölja över mig. Vattnet var alldeles ljummet. Eftersom vågorna sköljde över huvudet så fick jag tvätta håret i dag också.

Nu i kväll är det fortfarande uppehållsväder, men det ser hotfullt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter