lördag 2 juli 2011

Jonstorps marknad


Den här blusen/tunikan köpte jag på Jonstorps marknad idag.

Vi har varit på Jonstorps marknad idag, maken och jag. Det var varmt, "så in i h-ete varmt" enligt maken. Tja, vad ska jag säga? Jag kan bara hålla med, trots att jag aldrig har varit där (i h-etet). Vi åt varsin stor strutglass, syndigt gott.

I ett stånd såldes blusar för (enligt prislappen) 199 kr/st eller 2 för 100 kr/st. Jag köpte en (efter att ha prutat en tjuga) för 80 kr. Han som sålde blusen var säkert minst lika nöjd som jag.
Det var så varmt så jag ställde mig mellan två husvagnar, drog av mig min T-tröjan och tog på mig blusen som var mycket svalare. Till sin stora belåtenhet hittade Janne en ny stor nyckelknippehållare. Mer än så handlade vi inte.

I kväll har vi ätit torskfillé (650 gram till 2 personer) i folie på grillen pudrad med citronpeppar, i bottnen och på toppen Milda, rikligt med nyplockad dill och skivade Vikentomat. Det var jättegott och mättande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter