söndag 3 juli 2011

Häckklippning


Puh! Vilken tryckande värme. Enligt SMHI så skulle det regna idag - men det har varit sol och tryckande varmt hela dagen.
Maken har klippt den långa, höga häcken utmed gatan. Jag gick bakefter, räfsade upp och la i trädgårdskärlet, det som blev kvar tog jag med lövsugen.
Det gick åt två stora bringare med iskall fläderblomssaft. En frottehandduk som maken torkade huvud och hals med, blev blöt av svett.

Strax efter tre träffade jag min svärdotter nere på bryggan. Vi simmade runt en god stund. Samtidigt med oss gick också Kerstin och Bengt, som bor mitt emot hamnen, också ner i vattnet. Vi flöt omkring och pratade med dem ett bra tag.

Hemma i trädgården hade maken och min son satt sig i skuggan med varsitt glas cola med is och någonting annat i. Vi satte oss också i skuggan och fick varsitt glas vitt vin med is i. Läskande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter