lördag 9 juli 2011

Krånglande internet


Det här skriver jag hemma hos min son och svärdotter på deras dator. Varför?
Jo, nu har det hänt igen, det är tredje dagen som jag inte kommer ut på internet. STÖÖN!

När jag själv hade försökt själv med felsökning och haft ett långt samtal med Telias support, insåg jag min begränsning och hämtade Sven, en granne. Han konstaterade att zyxelen inte fungerar. Den har krånglat så många gånger under en längre tid och nu har den lagt av helt. Undertill är den så glödhet att jag fått ha den på ett korkunderlägg. Nu är en ny zyxel beställd.
Jag ska också skaffa mobilt bredband och har då förhoppningsvis garderat mig så att jag alltid kan komma ut på internet, på ena eller andra sättet.

Jag är ledsagare åt en synskadad kvinna. Hon bad mig hjälpa henne att skriva en insändare till "Min mening" i HD (Helsingborgs Dagblad). Efter några dagar tog en reporter kontakt med mig och ville göra ett reportage om innehållet i insändaren. Jag skickade honom till Maria.
I dagens HD finns reportaget på sidan A28. Läs det. Visst blir man förvånad.

Kära läsare, om jag inte skriver på en eller två dagar (jag kommer att få skrivabstinens) så vet ni varför. Jag kommer igen så fort jag bara kan. Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter