tisdag 19 juli 2011

Mölle, konst och ett snabbt dopp


Åhh! Vilken underbar dag, solig och varm. Perfekt väder för en cykeltur. Jag lade ner regnstället (för säkerhets skull), en flaska vatten och en badhandduk i cykelkorgen. Sedan styrde jag kosan till Mölle. Det gick snabbt, jag hade medvind.

Först stannade jag till vid Stationshuset iMölle och tittade på silversmide, raukbrännda figuriner och oljemålningar. I annexet konstsmide och oljemålningar.

Därefter fortsatte jag till dambadet i Mölle (här badar man naken) och tog ett snabbt dopp från bryggan. Här fanns det inte en ledig liggplats. Överallt låg eller satt det en naken soldyrkande dam.

När jag cyklade hemöver var det alldeles blågått över Danmark (det såg ut som om de regnade där). Nu ikväll är det fortfarande ett alldeles underbart väder här, det är till och med vindstilla.

Fotot av möllan, som finns mellan Nyhamnsläge och Mölle, tog jag klockan 15.40.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter