torsdag 21 juli 2011

Gunnel Götesdotter, konstnär


Den här veckan har galleri "Hoddan" i Gamla Lerberget haft besök av konstnären Gunnel Götesdotter som hängt några av sina mindre tavlor där. De stora fick av förklarliga skäl inte plats här, men Gunnel har ett eget galleri i Bjärnum, så dit kan man ta sig om man vill se de stora tavlorna. Jag ska försöka få någon eller några väninnor med mig dit så småningom.

Förutom att vara en duktig konstnär, så är Gunnel också författare till ett stort antal böcker som hon ger ut på eget förlag. Hon har i många år arbetat som journalist och som sådan haft förmånen att intervjua många spännande personer, bland annat Sofia Loren, Paul Anka och John Travolta, för att nu bara ämna några.

Hur vet jag allt detta? Jo, när jag besökte "Hoddan" i eftermiddags ösregnade det och jag var just då den ende besökaren. Vi fick en mycket trevlig pratstund. Oj så mycket spännande, intressant och roligt den här kvinnan varit med om.

Jag fick lov att ta det här fotot på Gunnel och den tavlan som var min absoluta favorit på den här utställningen. Den har klara fina färger och ett härligt motiv med den klurige blå fågeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter