torsdag 14 juli 2011

Kärleksmums på Vickans födelsedag


Först och främst vill jag säga GRATTIS till kronprinsessan Victoria och önska henne en riktigt bra dag. Ikväll tittar jag på SVT1 som visar firandet av kronprinsessans födelsedag på Borgholm. Uppträder gör bland annat Eric Saade, Andreas Johnson och Carola. Hockeytvillingarna Henrik och Daniel Sedin får ta emot det ärofyllda Victoriastipendiet.

När jag drog upp rullgardinen i morse regnade det och vimpeln på grannens flaggstång stod rakt ut i den friska nordostliga vinden. Sedan har det fortsatt med hällregn hela dagen. Även nu regnar det, men vinden har mojnat.

Vad gör man då en dag med så här tradigt väder? Man kan till exempel baka.
När jag ringde min väninna Lena igår och sa att jag tänkte baka brast hon i skratt. Det är nämligen allmänt känt att jag inte kan baka. Men skam den som ger sig. Nu ska jag göra ett nytt försök med receptet jag fick på "Kärleksmums" eller "Snoddas" som det står i hennes receptbok.

Min svärdotter ringde mig i förmiddags och undrade vad jag gjorde, jag ska baka sa jag.
Ska DU! sa hon.
Ja, jag vet jag ju inte hur kakan smakar, men nu när den är färdig så ser den åtminstone godkänd ut. Se fotot.

Läs gärna om "Batong- och golfbollsbak" som jag skrev jag tisdagen den 15:e september 2009.
Oj vad tiden går!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter