tisdag 12 juli 2011

Daniel Öhman Telias support


Phu! Kolla! Jag har äntligen kommit ut på internet! Tack ska du ha Daniel Öhman på Telia support i Umeå (?), där det ösregnar just nu enligt Daniel. Här skiner solen och det är 21,4 grader varmt och lite nordvästlig vind.

Men jag måste ju säga det, att lösa mitt internetproblem var inte smärtfritt. När jag kom hem igår med mitt nyinköpta mobila bredband, införskaffat därför att det fasta inte fungerar, var jag full av förväntan, jag skulle läsa mina mejl och skriva på min blogg - trodde jag.
Jag försökte jag starta det, för det var ju bara att följa den lättfattliga instruktionen, men icke.

Ringde Telias support och pratade med Daniel, han försökte på alla möjliga sätt lotsa mig så att det skulle fungera, men även han gick bet. Han skulle tala med sin support och lovade att därefter ringa mig idag på överenskommen tid, vilket han nu har gjort.
När det efter viss möda till slut funkade, var han lika glad som jag.
Det här tog nästan musten ut mig.

Tänk så lätt det är att bli beroende av internet, och så oerhört stressande, för att inte säga katastrofalt utestängd man känner sig, om man till exempel inte kan läsa sina mejl eller betala räkningarna. Ock hur frustrerande är det inte, att inte kunna komma åt sin egen blogg.

I går kväll när jag badade var det alldeles kvalmigt i vattnet, tempen visade på 23,8 grader. Det kändes lika varmt i morse. Vattnet var lite upprört så en del tång och sjögräs flöt omkring, då känns det inte så kul att ha huvudet under vattnet. Får se hur det ser ut ikväll.

Blåklockorna stannade jag och fotade när jag cyklade in till Höganäs igår. Ängarna utmed havet är fulla med blommor i alla möjliga färger. Ahh! Det är en njutning för både ögat och luktsinnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter