måndag 18 juli 2011

Fredriksdal


Kärleksmumsen som jag bakade blev riktigt bra. Dom tänkte jag bjuda på i lördags när det var jag som stod för årets picknick på Fredriksdal.

Vi är ett glatt gäng (numera 11 stycken), som sedan många år tillbaka, träffas i god tid före kvällens föreställning och äter en god liten byffé med gott dricka därtill.
Det här året var det jag som stod för förplägnaden.

I fredags ringde Meta (M) som nu har sommarlov från sitt strävsamma arbete i riksdagen.
Eftersom även hon är medveten om mina brister i bakning, erbjöd hon sig storsint att baka en kaka. Det fick hon så gärna, det blev en mjuk pepparkaka.

Vädrets makter var med oss. Hela dagen var varm och solig och långt fram på småtimmarna var det alldeles ljummet. I år slapp vi de obekväma träbänkarna, nu fick vi sitta på riktiga stolar. Man tackar.

Föreställningen då? Jo den var riktigt bra. Kan rekommenderas. Magnus Härenstam, som klivit upp från sjuksängen och just den här dagen friskskrivet sig efter en propp i benet, fick varma applåder när han klev in på scenen. Men han gjorde inte många knop, utan rörde sig försiktigt. Han såg så gammal och trött ut. Men den här rollen var speciellt skriven för honom och han gjorde den bra.

På fotot sitter maken i högsättet, för tillfället i Carl-Olofs Panamahatt, med kvinnor runt omkring sig. Lena sitter vid hans fötter på vänster sida, bredvid henne sitter Meta, AnnMarie har en vit solskärm.

Kärleksmumsen fick maken ta med sig till jobbet idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter