tisdag 5 juli 2011

Cecilia Norrthons konst

Idag har jag jobbat hela förmiddagen på "Friskis" - och inte en enda kändis i sikte.
Bara de gamla vanliga motionärerna, men det är gott nock.

Både igår och idag har jag tagit en cykeltur till Mölle. Anledning? Jag har tittat på konst.
Ja, konst o konst!? Det finns de som målar hellre än bra, men även de har sin publik.

Det fanns dock en konstnär vars alster jag gärna tittar på igen. Hon heter Cecilia Norrthon och
hon och hennes tavlor finns i Mölle till och med den 8 juli.
I Sverige är hon numera bara på besök, resten av året bor hon i Frankrike.

Just nu tittar jag (då och då) på "Allsång på Skansen". Siw Malmkvist har just framfört ett medley på sina gamla låtar. Hon tappade texten emellanåt. Nu viskar jag .....det var inte bra.

Snart börjar "Morden i Midsomer, det vill jag inte missa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter