onsdag 30 december 2009

Klotis och kramen mellan mig och kvinnan i blått


Fiskelyckan uteblev för maken igår, han kom hem med bara en torsk, men det blev två fina fileer av den. Han hade haft en härlig dag på sjön och det var ju bra det.

Våra goda vänner Meta och Lars bjöd på middag igår, allt var mycket gott och det blev en trevlig kväll. Maken hade inga som helst problem med att hålla sig vaken. Han och Lars diskuterade smal- respektive bredspårig järnväg i Småland. Diskussionens vågor gick inte så höga igår, det var ganska vilsamt. Klotis som de bor hos, kom in och hälsade. Han är en storväxt norsk skogskatt som på det här fotot blir buren av Lena.

Jag har något som inte alla har - en husläkare som ger sig tid att lyssna. Hade jag bara haft honom från början så....... I morse gav han sig tid att lyssna igen. En envis infektion i öron, näsa och bihålor har hittills vägrat ge med sig. Det gör att jag sedan flera veckor tillbaka endast går på halvfart. Trist, jag har en efterhängsen hosta, spottar en massa äckelpäckel och är fortfarande lomhörd. Tyvärr måste jag ta en penicillinkur till, men jag är oerhört tacksam för att min läkare skrev ut den till mig.

Inger som jobbar på "Friskis" ringde som tur var och påminde mig om att jag skulle tjänstgöra idag. Mitt huvud var fullt med en massa annat, så det hade jag missat. Tyvärr kom jag för sent, men det får jag ta igen vid ett annat tillfälle.

När jag stod i kö på City Gross i eftermiddags fick jag en glad överraskning. Kvinnan framför mig tittade på mig och frågade sedan om jag inte var pärlan vid sundet. Så förvånad jag blev! Hon kände igen mig ifrån min blogg och talade om att hon läste mina inlägg varje dag. Vi var lika glada båda två över att ha träffats och gav varandra en varm kram framför den förvånade kassörskan. Tack för att du gav dig till känna du kvinna i vitt hår och blå jacka, förmodligen jämnårig med mig. Vi ses en annan gång. Än en gång TACK. Jag önskar dig ett Gott Nytt År.

Jag gick en liten runda och tog ett foto ut över havet strax efter klockan fyra i eftermiddags. Det är fullmåne nu så det kan kanske bli lite problem med sömnen i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter