lördag 19 december 2009

Henry Dunker, Camilla och Martin och en underbar solnedgång





Angående TVprogrammet Debatt om Tiger Woods otrohet och senare samma kväll på TV4 där Tiger Woods älskarinnor uttalade sig kan jag bara säga, var detta nödvändigt? Nej! Varför ödsla dyrbar TV-tid på Elins och Tigers äktenskapliga problem? Det vi eventuellt vill veta, har vi fått information om via tidningarnas löpsedlar.

Nu har jag varit på Dunkers och hämtat biljetterna till Jonas Gardell den 26 mars. När jag ska titta och framförallt lyssna på honom har jag precis fyllt 60++++++ år. Julen är ju nära så Henry Dunker hade fått på sig en tomteluva.

I veckan pratade maken med vår kompis Nisse som är en riktig machoman. Eftersom han enligt egen utsago är herre i sitt eget hus så bestämmer han själv om han ska diska eller damsuga först. Frun lägger sig inte i.

Det var riktigt kallt, minus tio grader och vindstilla, när jag tog maken med mig på en promenad vid halv tretiden. Först träffade vi på Kerstin och Bengt som vi stod och pratade med en stund. Därefter kom ungdomarna Camilla och Martin som också var ute och snappade frisk luft. Vi gjorde sällskap utmed havet och njöt av den underbara vyn över havet. En stund senare var solen var på väg ner och som så många gånger förr var det var en enastående vacker solndgång.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter