lördag 5 december 2009

En förnyad maskinpark och bocken på Fredriksdal



I dag har vi lämpat av vår gamla tvättmaskin på tippen. Där ser det ut som en vitvarukyrkogård med alla uttjänta maskiner.

Nu är den nya är installerad och provkörd några gånger och fick betyget med beröm godkänd.
När jag stod och stekte sill ikväll, som vi sedan åt med potatismos, mjukstekt lök och lingonsylt till, sa jag till maken, jag undrar om Carolina Gynning brukar steka sill till sin kille. Vem är det sa han, uppriktigt ovetande, och hällde upp varsin Malteser aquavit till oss, en god snaps som vi hämtat hem från Tyskland.

Carolina har tydligen inte gjort något större intryck på honom, inte som bystdrottning och definitivt inte som konstnär.

Ok, han har inte sett hennes alster men det har jag. Jag vet att det är något som han inte skulle köpa och hänga upp på någon av våra väggar. Vare sig han eller jag vill vila ögonen på, till exempel en naken tjej som sitter och skrevar, med ett stort grishuvud på det stället där en baby brukar komma ut. Tavlan kostade 28.000 kr (jag kan ha fel, det var kanske den som kostade 38.000 kr) snuskigt mycket pengar som Carolina Gylling själv sa.
Nu ska jag ut i tvättrummet och hänga en maskin tvätt till. Den nya maskinen har verkligen resurser.
Sent i eftermiddags besökte jag Fredriksdals julmarknad, var det fullknökat med folk. Jag sprang på min (nya) skolkamrat Anita. Som medlem i Röda Korset står hon i en av affärerna på området och säljer bland annat karamellstrutar och tvålar alla tre dagarna som maknaden pågår.

Jag var inne i ett av stallarna och fotade några bockar. Eftersom jag inte har något foto på Carolinas kille så får ni titta på en av dessa. Likheter? Det har jag över huvud taget inte tänkt på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter