tisdag 15 december 2009

Läsarreporter på HD. Misshanlad väninna? After Dark

När jag så småningom får hjälp med att köpa en ny dator och se till så att min rauter fungerar - ja, då blir livet betydligt enklare.
Jag har inte kommit in på min dator förrän nu ikväll.

I kväll har jag besökt Helsingborgs Dagblad. Jag var inbjuden till till en fördjupad träff för läsarreportrar. Det var ett initiativ som genomförs i samarbete med Högskolan i Halmstad. Mycket intressant. Vi åtta som deltog har en massa erfarenhet ifrån olika arbetsområden och många olika fritidsintressen. Sammantaget har vi en hel hög med med bra-att-ha-kunskap.

Vi gick hem med varsin fin julklapp. Vi kunde välja mellan en härlig frottehandduk eller en paraply och ett USB-minne. Alla med HD´s logga.

I söndags, när jag tog en promenad med mina stavar till Höganäs, mötte jag en bekant som jag inte träffat sedan tidigt i höstas. Jag mötte henne med solen i ögonen men jag kunde inte undgå att se att hela hennes ansikte var fullt av blåmärken och hon gick försiktigt, som om hon hade ont. På armlängds avstånd från henne gick hennes man. Vi hälsade och bytte några ord men hon stannade inte som hon brukar. Jag vet inte var hon bor men det ska jag ta reda på. Jag har sett henne med blåmärken tidigare. Vi har tidigare bara träffats hos en gemensam väninna som nu är död sedan flera år tillbaka. Jag vill veta om den här kvinnen med blåmärkena mår bra och om inte gör det, varför?

I morgon ska jag tjänstgöra på "Friskis" några timmar. Halv sex ska jag vara hos min son och svärdotter. De ska bjuda på fisksoppa. Sedan tar jag svärdottern med mig till Helsingborgs Konserthus, vi ska titta på After Dark.

Det blir till att plocka fram de högklackade, svarta över-knäet-mockastövlarna Nånting urringat, slitsat och/eller genomskinligt. Eller också ett par långbyxor och en kavaj. Ja, det blir det nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter