torsdag 17 december 2009

Glittrigt After Dark. pedofilpräst och julbord på Sundsgården





Fotot överst är på mej och min svärdotter, hon har självlockigt hår och mitt är naturligt spikrakt och även naturligt viltfärgat.

Det snöade ymnigt och var ruskigt halt när vi körde in till Konserthuset i går för att titta på After Dark. Vid en ny rondell strax innan man vänder till vänster mot Sofiero, såg vi en bil (en van) som hade kanat ner i ett dike. Jag hade tur och hittade en parkering på Drottninggatan så vi behövde inte gå så långt.

Vi bjöds på en härlig föreställning som lockade till många skratt. Massor med glitter, glamour och killar som var ursnygga som tjejer. Vägarna var fortfarande inte plogade när vi körde hem vid tiotiden så det gällde att vara lätt på (pedal)foten.

I dagens HD läser jag om en präst i 60-årsåldern som är anhållen, misstänkt för våldtäkt mot barn och även två fall av sexuellt ofredande! Han hade förgripit sig på barnen utomlands. Trodde han kanske att det skulle gå att klara sig undan rättvisan, för dessa allvarliga och vidriga brott om de begicks utomlands? Eller tror han sig vara oantastlig bakom prästkragen? Vet han inte att Gud ser allt? Men relationen till han ovan there kanske inte är så bra.

Sundsgårdens Folkhögskola bjöd oss elever på ett läckert julbord idag. Vi började klockan tolv. Som vanligt äter jag mig mätt på sillen, men jag lyckade även klämma ner både lite brunkål, en köttbulle och några småbitar revben. Kaffet och några bitar godis efteråt satt bra. Sedan satt vi och pratade om allt möjligt, Ylva, Lisa och jag kom inte därifrån förrän klockan var halv tre.

En av våra klasskamrater tyckte att Lisa och jag har syskontycke! Själv kan vi inte se annan likhet än att vi båda är långa. Jag bad Ylva ta ett kort på oss. Visst ser vi ut som maträtten black and white.

När vi lämnade Sundsgården körde jag in till Knutpunkten, bytte mitt busskort till ett nytt jojo kort som jag fyllde på med 200 kronor, det kan vara bra att ha. Därefter körde jag vidare till Dunkers där jag reserverade två biljetter till Jonas Gardell den 26 mars. Den ena platsen var i mitten på rad tre och en precis bakom på rad fyra. Får se vem jag ska ta med mig. Hade några ärenden att uträtta på Väla också, men jag orkade inte med det. Får se om jag tar det i helgen.
Julmaten gör sig påmind. Den var god, men man blir törstig av den, så nu jag har druckit två koppar te och en flaska mineralvatten.
I kväll ska jag titta på Debatt på TV1 kl 22.00, Anna Anka medverkar och uttalar sig om Tiger Woods. På TV4 kl 22.40 talar en av Tiger Woods älskarinnor ut. TV måste tycka att det här är en stor nyhet värd att satsa tid och pengar på - och vi tittare är så klart nyfikna och inte sena att hänga på. Visst är vi lite gamiga.






När jag körde hem tog jag vägen ner om hamnen. Redan före klockan fyra började det skymma. Snön låg så vackert på stenarna så jag var tvungen att gå ner och ta några foton.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter