lördag 12 december 2009

Frisk av fisk och respons på min blogg

Hela veckan har maken varit förkyld och hostat, mest på nätterna. Jag förutsatte att han skulle hålla sig inne i värmen och ta det lugnt nu i helgen - men icke.
I morse kravlade han sig ur balen klockan fem, hur pigg som helst. Vad var det då som drog? Fisket så klart! Han satt här nere i köket och njöt av nylagat kaffe, kokt ägg och mackor, läste tidningen och lyssnade på radion, och mådde bevisligen hur bra som helst. Förkylningen var försvunnen som genom ett trollslag.
Innan han gav sig iväg kom han upp till mig med tidningen. Fisketuren är slut nu klockan tolv, får se om han har lyckats få upp någon torsk, det har jag i alla fall beställt.

Jag är så glad och tacksam att min blogg läses. Annika mejlade mig i går kväll. Hon tränar på Lifestyle på kvällarna och sa att det då kan vara kö till maskinerna. Hon är helnöjd med Lifestyle, det är säkert också alla de andra som tränar där. Vill man träna där utan att trängas gör man förmodligen det på dagtid. De som tränar senare på eftermiddagen och på kvällstid kanske har ett jobb att sköta. Det har ju inte jag. därför är det trevligt att träffa andra (grå pantrar) när jag tränar.

Nu har båten kommit i hamn så jag ska ringa maken och höra om han har haft någon fiskelycka idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter