lördag 12 december 2009

Datorh-e, fisk och nytvättad bil igen



Yes! Nu gick det, jag kom in på min blogg. Jag blir nog på att köpa en ny dator, den här har j-ats med mig tillräckligt länge nu. Nu får jag mejl i två exemplar och de jag skickar går ut i två exemplar, och dessutom inte samma dag. Man kan få spader för mindre.

Maken hörsammade inte min önskan om en stor kogetorsk. Den han kom hem med var inte tillräckligt stor så den fileade han, de tre vittlingarna han drog upp blir lagom att steka till en måltid. Sen drog han även upp 70 sillar. 20 har jag fryst in för att ha till inläggning. De andra ska snart in i röken.

Jag fick bassning för att jag skitat ner min bil. Maken tvättade den förra veckan och nu blev han på att tvätta den igen.

I kväll ska vi äta fläskestek. Jag ringde min skolkompis Inger som bor i Viken, och frågade om hon ville äta med oss, det ville hon gärna - men hon skulle iväg på kalas. Ett av hennes barnbarn har fyllt 8 år så det var klart att hon skulle dit på uppvaktning, han skulle få en Michael Jacksonskiva. Jag vet dessutom vad han ska få i julklapp, men det tänker jag inte tala om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter