tisdag 31 maj 2011

Frysen la av och glasögonen gick sönder



En olycka kommer sällan ensam. Hittills är de tre. Fotona ovan visar två vrak.
Det började med att jag tvättade makens mobil i tvättmaskinen. Den klarade inte den behandlingen utan lade av. En ny robust och tålig modell är beställd.

Oturen höll i sig och igår lade frysen av. Jag ringde en reparatör i morse. Kompressorn behövde bytas. Det skulle bli dyrt att byta den i vår (Miele) och förmodligen skulle det dröja innan en ny kompressor kunde levereras.
Det var lika bra att köpa en ny, så det har jag gjort idag, och fick den levererad ända in i köket.

När maken rullade ut den gamla frysen tappade han sina glasögon på gatan. Givetvis föll de med glasen neråt, båda glasen skadades och den ena skalmen gick av, bredvid fästet. Som väl är har han sina gamla glasögon, de som jag körde i tvättmaskinen.

Eftersom maken jobbar, får jag köra in till optikern i morgon. Han kanske kan ta bort stjärnorna i glasen, bågarna måste nog bytas. Tror inte att de går att laga.

Men först av allt ska jag ringa vårt försäkringsbolag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter