söndag 29 maj 2011

Mors dag- min dag


Min son Robert och min svärdotter Anna, kom hem till oss i eftermiddags. Med anledning av att det är Mors dag blev jag uppvaktad med en smarrig present. Robert hade varit på Oldsbergs Ost i Höganäs och köpt en lagrad krämig ost, som jag redan har smakat på. Den är himmelskt god. Jag fick även en en liten burk fikonmarmelad som Anna har gjort. Dessutom ett presentkort till Oldsbergs Ost som räcker till mycket godsaker. Härligt!

I förra veckan när jag plockade ut en av makens arbetsskjortor från tvättmaskinen, trillade hans reservglasögon ut ur bröstfickan. Det var längesedan de var så rena. Tack och lov så hade de inte tagit någon skada.

I går kväll när maken skulle lägga sin mobil på laddning, hittade han den inte. Vi försökte ringa till den men utan resultat. Till slut efter mycket letande både i och utanför huset samt i bilen, hittade han den i fickan på sina byxor som hängde på tork. Tyvärr klarade inte mobilen en 40-graders maskintvätt med centrifugering. Dock verkar det som om simkortet har klarat sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter