tisdag 3 maj 2011

Snö och hagel



I går, strax efter klockan elva, när jag var på väg till ett jobbpass på Friskis, ringde maken som jobbar i Ljungby. Han talade om att det snöade. På nätterna är det flera minusgrader. Inte så kul.


Senare på eftermidagen tog jag på mig solglasögonen, greppade stavarna och gick till Höganäs. Åter i Lerberget gick jag förbi Christinas hus nere vid hamnen. Hon ville också gå en runda, så vi fortsatte en bit söderut.


Vi mötte en pensionerad rektor som vi stannade till och pratade med. Han var ute och rastade sina hundar. Jag bad honom ta ett foto av Christina och mig. Resultatet syns ovan.


Idag på förmiddagen jobbade jag som ledsagare. Vid två-tretiden, när jag precis hade kommit hem efter en timmes promenad, kom det både regn och en hagelskur. Det var bara fyra plussgrader, brrr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter