måndag 9 maj 2011

Janne Schaffer och jag samt Madeleine Pyk





Nu har vi haft ännu en skön helg. Solig och varm men mycket blåsig. I lördags var vi bjudna till min son och vår svärdotter. Det blev en mysig kväll som började med champagne och små munsbitar med allehanda godsaker på. Robert grillade kött som de köpt på en gårdsbutik i Brunnby där de själv föder upp djuren. Verkligen mört och gott. Anna hade gjort en krämig potatisgratäng och en grönsallad.



Till efterrätt fick vi varsin tallrik med lättfrusen rabarbersorbe och flädersorbe, färska blåbär, en liten kaka och till det en riktigt stark kopp kaffe. När vi cyklade hem vid ett-tiden blåste det kallt.




Den här dagen har enligt SMHI varit den varmaste hittills i år. Norra delarna av Sverige hade samma temperatur som vi här nere i Skåne, pluss 25 grader.




I eftermiddags körde jag in till Sofiero och köpte ett nytt kulturkort, sedan gick jag upp till slottet och tittade på konstnären Madeleine Pyks tavlor. De hänger där till och med den 29 maj.




Därifrån körde jag till Dunkers. Tänkte titta på en utställning där, men de har stängt på måndagar. Strosade runt på första våningen, från ett rum hörde jag en orkester som spelade. Jag gick in och lyssnade. Längst fram på scenen stod Janne Schaffer och spelade. De repade inför kvällens spelning halv åtta. Publiken nu bestod av en ung pappa med sin lille son och så jag. Efter ett tag lade Janne ifrån sig "guran" och gick ner från scenen. Jag gick honom till mötes på golvet. Tog i hand och talade om att jag var jätteglad att få träffa honom. Då fick jag en riktigt stor och varm bamsekram av honom. Mmm så gott han luktade.




Som tur var så hade jag kameran med mig. Den hivade jag över till den unga pappan och bad honom att ta ett kort. Janne Schaffer lade armen om mig och kramade om mig igen.



Normalt så kör jag aldrig in till stan utan att ha lagt make up. Men det gjorde jag idag, hade bara lite läppstift. Attans också.




Man hade släppt extra biljetter till kvällens spelning och även de var slut. So what? Jag hade ju exklusivt fått lyssna på repet med kvällens stjärna.




Förutom att vara en fantastisk musiker så är Janne också en mjuk och synnerligen sympatisk kille.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter