lördag 28 maj 2011

Lasse hos El Giganten på Väla


Nu har jag varit hos El-Giganten på Väla. Där på supporten jobbar en kille som heter Lasse. Han är inte bara kunnig vad det gäller datorer, utan också synnerligen serviceminded. Jag fick klara besked om vad det skulle kosta med felsökning och att åtgärda felet innan han började undersöka min dator. Hittade han inte felet så skulle det inte kosta något. Men hittade han det så kostade det en slant, han hittade och åtgärdade felet, det tog inte lång stund.
Jag blev så - inte bara lättar utan även lycklig.

Ikväll har vi ätit torsk som maken dragit upp. Jag gjorde två paket med torskfileer´, lade dem på ugnsfolie med smör tillsammans med tomatklyftor (svenska), strimlad purjolök och finklippt dill och över detta hyvlat smör. Vid serveringen dekorerade jag med färska nyskalade räkor. Till detta åt vi svensk nypotatis (tyvärr fortfarande lite väl blöta), och drack en flaska Reisling Grand Cru Eichberg 2008, som vi köpte i somras i Egusheim. Mmm det var gott.

Nu mår jag bra. Mätt efter en synnerligen god middag. Glass och färska blåbär tar vi lite senare.
Och sist men inte minst, jag kan skriva och publicera det ja skrivit på min blogg.
Yes! Livet leker igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter