lördag 21 maj 2011

Bröllop på standen i G:a Lerberget



De här underbara Liljekonvaljerna har växt nedanför mitt köksfönster. Jag plockade två buketter, en till min svärdotter och en till mej själv. De doftar underbart.


I morse när jag och maken skulle köra in till Kakboden för att köpa nya bullar, kom Agneta och Carl, grannar längre ner i gatan, cyklande i sina badrockar. De var på väg ner till hamnen och bryggan för att ta sig ett dopp. De har alltid en lång badsässong, från vår till höst.


Själv väntar jag nog till midsommar med mitt första havsdopp, då har vattnet förhoppningsvis blivit lite varmare.

När maken klippte gräset nere vid hamnen i G:a Lerberget i eftermiddags, såg han ett brudpar som vigdes nere på stranden. Ikväll när vi grillade i trädgården hörde vi musiken från bröllopsfesten lika tydligt som om det hade varit hos grannen. Jag hoppas verkligen att de bli lyckliga tillsammans resten av deras liv - eller åtminstonne så länge som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter