fredag 13 maj 2011

Gräsklippare, en ärvd och numera såld och en nyinköpt



Maken provkör sin alldeles nya Husqvarna gräsklippare.


Igår gick det inte att komma in och blogga, förargligt. Jag försökte fram till klockan tolv på natten innan jag gav upp.


Min svärdotter Anna fyllde år igår. Jag cyklade bort och grattade henne, och blev bjuden på middag. Hon hade köpt en härlig hummersoppa från Roys Fisk med sig hem, till den serverade hon rostade skivor vitlöksbröd. Robert korkade upp en flaska Cremant ....... nånting, ja det var hur som helst väldans gott.


När min käre kusin Bengt dog ärvde jag bland annat en gräsklippare. Den sålde jag idag på en annons i HD. Vid halvsjutiden kom en kille och köpte den. Nu är vi av med den.


Maken var trött på vår gamla gräsklippare, den hade sett sina bästa dagar. Så, han körde och köpte en ny Husqvarna. Vi har alltså fortfarande två gräsklippare. Den gamla duger bra att samla upp löv med. Den får stå utomhus på baksidan av trädården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter