lördag 14 maj 2011




Vilket åskregn det kom vid sextiden. Det var välbehövligt för gräset och allt annat som växer, dessutom skjöldes en massa pollen bort och ner i gatubrunnarna.


Vi har nyss ätit 550 gram torskfilé. Torskarna har maken tagit upp. Jag lade dem i en smörad ugnsfarst form, saltade och täckte dem med förvälld strimla purjolök (det gröna), Täckte med skivade tomater och på detta hackad dill. Till sist slog jag över i ett halvt glas vitt vin och hyvlade över smör. 175 grader i varmluftsugn. Kokt potatis och en flaska Alsace Grand Cru Reishberg Reisling 2007. Hur gott som helst.



Jag har kokt rabarber med socker russin och kanel samt lite potatismjölredning. Tänkte servera detta till efterrätt med gräddmjölk, men vi orkade inte, så vi tar det lite senare.



När jag stod och pratade med Christina utanför hennes hus i veckan, hörde vi ett väldigt väsen av fåglar. Vi tittade upp och såg ett jättestort fågelsträck. Säkert flera hundra fåglar. Jag fick upp kameran efter ett tag, men lyckades bara fånga några eftersläntare.


Men titta på taknocken, där sitter en duva, och på kupan en kråka.




I kväll ska vi heja på Eric Saade i finalen av Eurovision song contest.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter