onsdag 26 januari 2011

YOGA

Nedanstående läste jag i HD i förra veckan.
"Yoga har blivit en folksport. Gravidyoga, svett- och skrattyoga. Nu vill alla lära sig solhälsning och lotusställning och det är kö till yogapassen."

De som utövar yoga tycker att deras kroppar blir starkare och smidigare och att de blir av med sin stress.

Även jag utövar yoga. Den jag utövar är en skonsam rygg- och nackyoga som är bra för min dåliga nacke (en gammal whiplashskada). Vi gör också solhälsning och sitter i lotusställning.

I förmiddags jobbade jag som ledsagare. Därefter fortsatte jag att jobba några timmar som funktionär i receptionen på Friskis & Svettis. Båda arbetsuppgifterna betyder mycket för mig och jag vet att det jag gör är uppskattat.

När jag kom hem tog jag en promenad i solskenet innan jag körde till mitt yogapass.
I kväll ska jag titta på "Uppdrag granskning" sanningen om makten och pengarna i Ingvar Kamprads Ikea.

"Tag väl vara på minuterna. Timmarna tar vara på sig själv."
Lord Philip Chesterfield

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter