fredag 14 januari 2011

Kungen, Hugh o di andre tockarna




Då och då köper jag en skvallertidning. Visst är man lite nyfiken på att få veta vad kändisarna har för sig där ute i slott (mest i Stockholm) och koja. I går köpte jag "Se& Hör" som är väldigt lättläst, där är mest foton.

Just nu är det tydligen många separationer. Bland de se sex paren jag läste om finns Anders Bagge och hans fru Sarah. De gifte sig för fem månader sedan och har nu ansökt om skilsmässa. Ibland är underbart kort.

Ett annat par är Frank Andersson, som nu är aktuell i "Let´s Dance", och hans sambo Jeanette. De brottas just nu med sin relation.

Annat som gärna uppmärksammas är när en kändis tar sig en partner som i ålder kunde varit både hans/hennes barn eller barnbarn.

Ska vi rangordna tockarna så kan vi ju börja med kungen. Han lär vara "stolt som en tupp över sexskandalen." Unga kvinnor ringdes in till desserten under kungens festmiddagar, så kallade kaffeflickor. Jag förstår att Silvia är förbannad.

Värstingen är väl ändå Hugh Hefner. Han är 84 och hans flickvän 24. Gubben orkar tack vare potenspiller.

Mellan miljardären Flavio Briatore 60 och hans fru Elisabetta 30 skiljer det "bara" 30 år.
Hur är det man säger? Money talks.

Men, men, det finns minsann tjejjer som också gillar lammkött.
TV-bonden Susanne Brännemo 43 har en 25-årig älskare som håller henne ung.

Till slut Jessica Zandén 53, som spelar i musikalen "Leva livet" (så passande). Hon är sambo med Nikos 27 som både är hennes toyboy och hemhjälp. Nej men det var väl praktiskt.

Skulle jag själv vilja ha en toyboy? Njae, skicka hellre hit en gammal miljardär så ska jag tänka på saken.

"Rynkor ska bara visa var ett leende har suttit."
Mark Twain


Tjugorna, en slät och en skrynklig, är lika mycket värda. Tulpanerna i slutet av sin blomning är fortfarande vackra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter