måndag 17 januari 2011

Jan Guillou, jag och Meta-moderat


Vad har Jan Guillou och jag gemensamt? Vi är båda födda samma år. Så där ja, nu kan i ta reda på hur gammal jag är. Fast jag är flera veckor yngre.

I lördags var maken och jag, tillsammans med tre andra par, bjudna till Meta och Lars i Kvidinge på middag. Den här gången var det förvånansvärt lite politikersnack - vilket berodde på att gubbsen satt i ett annat rum och löste världsproblemen. Annars kan diskussionens vågor gå höga.

Strax innan "far-åt-helvetekaffet" vid tolvtiden var de klara med detta.
Men de här lösningarna är ju inget som Meta kan ta med sig till jobbet (riksdagsledamot för M).
Det kanske vi ska vara tacksamma för.

Maken satt bänkad framför TV´n i går och tittade på sport. Jag gick nere vid havet en timma.
Promenaden gick på delvis grusad is och delvis slaskig snö.
Spåren är från en stor hund och mina kängor storlek 40.
"Det som skiljer dumma och kloka åt är, att de dumma hela tiden begår samma dumheter medan de kloka alltid hittar på nya."
Karl Heinrich Waggeri, Österrikisk författare 1897-1973

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter