tisdag 11 januari 2011

Inovativa problemlösningar


När en av mina väninnor, som är en konstnärlig och kreativ kvinna, var ett riktiga blåbär på datorn gjorde hon så här. Fotograferade datorskärmen på nära håll efter varje utfört moment så att hon kunde se vilka flikar som skulle vara framme. Hon visade mig resultatet i sin kamera och det kan jag ju säga att många foton blev det.

Visst är det härligt med folk som kommer med ovanliga problemlösningar.

Nu är hon fena på datorn och har tre olika bloggar. Ok jag ska ge er adresserna vid ett senare tillfälle.

Jag är om möjligt ännu hopplösare på tekniska prylar. Alltså det där med TV´n och olika inställningar ska vi bara inte tala om.
Våra räkningar betalar jag fortfarande via bankgiro. "Alla andra" gör det via datorn men skulle jag? Oh no! Skicka pengarna rakt ut i rymden? Nä, det får jag nog tänka på ett tag till.

Men jag har faktiskt en annan kvinnlig bekant som bara vill ha knappar att antingen trycka av eller på. Hon har den enklast möjliga (och förmodligen äldsta) mobiltelefonen, men kan inte använda den till annat än att ringa med, det är också nätt och jämt att hon klarar det. Hon har heller aldrig lärt sig att skicka eller ta emot ett sms.

Vid den jämförelsen känner jag mig som ett riktigt teknikfreak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter