måndag 24 januari 2011

Skitvädret lockade mig till simhallen

"Det finns inget bra eller dåligt väder. Jag kan välja hur jag ska reagera på det."
Ur boken "I levande nuet"

Ovanstående bok har jag inte läst. Citatet hittade jag i tidningen "Hälsa".

I dag valde jag att tycka att det var ett skitväder, för det var det. Tre minusgrader, blankis på gångvägar och gator, vindstilla och en tjock dimma som låg kvar som en kall blöt filt. Usch!

Vår gode vän Lars som är elektiker, hälsade på och skrev en liten lista på mina önskemål om jobb som han lovade utföra.

Därefter körde jag till simhallen. Där var det gott om folk, men jag hade tur och fick ett skåp. Simskolan för småbarn höll till i lilla bassängen. Hundra damer (tror jag) hade vattengympa i den stora bassängen. Många hade badmössa, det såg lustigt ut när man bara såg huvudena guppa på vattnet.

Själv gick jag in i den nya stora bassängen där motionärerna fick simma idag. Där är det mellan ca två till fyra meter djupt. Vi var bara tre personer så det gick lätt att simma. Det blev elvahundra meter. Sedan hann jag med att både sitta i bastun och tvätta håret i lugn och ro innan damerna från vattengympan dök upp. Då blev det trångt och högljutt.
När jag kom hem upptäckte jag att jag glömt kvar mina svarta skinnhandskar på badhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter