onsdag 25 november 2009

Sovmorgon, "Friskis" och influensaspruta

Vaknade i natt och var torr som fnöske i munnen. Öppnade föntret på vid gavel, puffade till och vände kudden och tog näsdroppar innan jag gick ner och drack vatten.
Sen kunde jag inte somna om. Läste en timma innan jag släckte lampan.
Därför hade jag sovmorgon till klockan var nästan åtta i morse.

Strax före klockan tolv i dag var jag på Friskis & Svettis. Det var härligt att komma dit igen och jobba några timmar i receptionen. Förra veckan kunde jag på grund av min förkylning inte gå ut. Visserligen snorar jag fortfarande lite och det sprakar i öronen, men jag ser åtminstonne inte sjuk ut. Jag har jag blivit lomhörd men det är förhoppningsvis något som snart går över.
Träningen får jag vänta med till nästa vecka för säkerhets skull, den kan göra mer skada än nytta så länge man har en infektion i kroppen. Uppriktigt sagt, så hade jag ändå inte orkat nu.

Sussi som jag avlöste i receptionen, har fått influensasprutan. Hon fick ont i armen och har inte kunnat värda på gympapassen, eller ligga på den sprutade armen. Gyminstruktören Fredrik som också har fått sprutan, fick stanna hemma i dag med influensasymtom.
Min son och svärdotter har fått sina sprutor idag. Svärdottern mådde allmänt dåligt och också hon fick ont i armen.

Jag lär väl snart också få en kallelse till att få influensasprutan, min åldersgrupp är ju den sista som ska ha den (om det finns något kvar) och då ska jag ta den. Jag menar vad är alternativet? Att jag kanske får svininfluensan, lunginflammation och gud vet vad? Men visst känner jag mig lite orolig, man hör och läser ju så mycket om förskräckliga saker som har hänt efter att man fått sprutan. Så först ska jag ringa och prata med min allergiläkare på allergimottagning i Lund. Maken däremot är helt motståndare till den, så han ska inte ta den.

Nu något helt annat. Ett citat som jag läst i Helsingborgs Dagblad.
"Inga människor sänker sig så djupt som de som vill komma sig upp här i världen."
Lady Marguerite Blessington

Av någon anledning kom jag att tänka på politiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter