onsdag 11 november 2009

Pengarna eller livet


I går kväll var jag på Konserthuset och såg "Pengarna eller livet". Det är en fars av Ray Cooney och som väntat blev det en kväll med många skratt. Vet ni vem Roland Nordqvist är? Inte det, nej han är väl mest känd som "teliapappan".

I den här farsen spelade han en mutbar polis. Före föreställningen gick han omkring och sålde program. Som vanligt hade jag kameran med mig i handväskan. Den halade jag naturligtvis upp och bad en man som precis köpt ett program, att ta ett kort på Roland och mig, Roland hade inget emot det. Den andre av pjäsens två poliser spelades av Johannes Brost.

Eva Rydberg och hennes man satt på tredje raden, de ville väl se om där fanns något att ta till sig, tips och nya ideer. Jag satt snett bakom. Det var mycket folk i salongen men långt ifrån fullsatt. Kan det ha varit priset som avskräckte? Inte vet jag, men 355 kronor för en biljett tycker jag nog är i mesta laget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter