tisdag 17 november 2009

Förkylning, svin-, eller annan influensa?


Nu har jag varit riktigt rejält förkyld i fem dagar. I igår ringde en av mina klasskamrater och undrade varför jag inte kommit till skolan, de saknade mig. Så omtänksamt att ringa och kolla, det värmde. Förkylningen blev inte bättre - men jag blev gladare.

Jag ringde till "Friskis" för att tala om att jag inte skulle kunna arbeta i receptionen i morgon. Vi småpratade en stund och jag sa, att för tillfället har jag ingen större matlust. Nej men det gör ju inte så mycket sa hon som tjänstgjorde i receptionen, du har ju att ta av. Jaha du! Nu vet jag att hon inte menade något illa, själv går hon på Viktväktarna och det har verkligen gett resultat. Än så länge sitter mina kläder inte för trångt, men jag vill definitivt gå ner de kilona som smög sig på mig i somras.

I morse gick jag ner ganska tidigt och hämtade HD, tog ett litet vitt piller (Ibumetin), drack ett glas vatten och gick upp till min varma sköna säng igen. Jag orkade bara läsa några sidor sedan lyssnade jag på radion istället. Förmodligen slumrade jag till ganska snart, när jag vaknade igen var klockan halv elva. Då gick jag ner och tog en oljedusch. Det vill säga, jag duschar av mig och maserar sedan in hela kroppen och även fötterna, med Natusan baby oil, en hastig avskjöljning med ljummet vatten och man blir både mjuk i skinnet och luktar fräscht. Frukosten, som mer blev en brunch, var jag inte klar med förrän klockan var nästan tolv.

För tillfället har jag elva olika sorters teer hemma, men det spelar inte så stor roll vilket jag dricker eftersom smaklökarna ändå har lagt av. Ett par skivor färsk ingefära som får dra i hett vatten tillsammans med lite honung är gott och det kan jag känna smaken av. Att suga på en Fishernan´s Friend extra strong är också gott.

Annars använder jag det här för att lindra förkylningen (se fotot). Te, honung, färsk vitlök, citron, näsdroppar, en liten vit pilla var fjärde-femte timma, dessutom en värstinghostmedicin som jag bara tar till natten. Samt inte att förglömma, massor med näsdukar. Köpte 200 st i förra veckan och de räcker fortfarande.
Det kanske till och med är så att jag drabbats av en influensa, men hur ska man veta det? Jag fortsätter med självmedicinering så länge jag inte mår/blir sämre.

I morgon måste jag ta mig till affären och proviantera lite, samt köra till apoteket och köpa fler piller som är bra om man är förkyld, har feber och ledvärk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter