tisdag 24 november 2009

Lappade jeans, kalsingar, luktegott och rynkkräm






Tack och lov så är jag mycket mindre snorig idag, men det sprakar och bultar forfarande i öronen.

I förmiddags började jag med lite klädvård.
Makens trädgårdsjeans liknade de som finns i modeaffärer och är hutlöst dyra. Det vill säga, både slitna och trasiga.

Förutom att det såg slarvigt ut, så kan det inte vara skönt att gå med knäet bart.
Nu har jag alltså sabbat värdet på dem, eftersom de nu är både lappade och lagade.

Det skulle aldrig falla maken in att gå med jeansen nerhasade och visa kalsingarna, han tycker att det ser obekvämt ut. Men ibland händer det ändå att han visar dem, när han till exempel sitter på huk. Några Björn Borg-kalsonger kan han dock inte stoltsera med. De han använder är köpta på Kapp Ahl, de är både bra och prisvärda.

Jag har ju inte kunnat gå ut på ett bra tag, nu kände att jag behövde komma ut och se lite folk, men vädret inbjöd inte till någon utomhuspromenad. Så var kan man då garanterat se folk?
På Väla.
Jag skulle ändå uträtta några ärenden, så jag körde dit efter lunch.

På Kicks gick jag in och köpte en presentförpackning med Kalvin Clein eau de toilette och deodorant till mig själv, använda en rabattcheck som jag fått.

Därefter gick jag till hälsokostaffären Life, där köpte jag en presentförpackning med Jabu´she 24 hour creme, också det till mig själv, som bonus fick man en tub anti-wrinkle serum. På baksidan av kartongen stod det att man får 51 % mindre rynkor, spänstigare och slätare hud med finarer lyster och minskade porer. Varför gör man inte större förpackningar? Det lär behövas. Till sist köpte jag ett tvåpack kalsingar till maken inne på Kapp Ahl, just nu fick man 30% i rabatt.

När jag har druckit mitt te ska jag gå upp och lägga mig, hoppas att jag hinner läsa en stund innan John Blund kommer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter