onsdag 18 november 2009

Svälj ett piller med blåbär och en kapsel med grönt te


Ännu en snorig dag. Igår fick jag dessutom ont i vänster öra, det bubblar och sprakar i det.

Eftersom läkarna inte skriver ut penicillin i brådrasket så väntar jag ett tag och ser åt vilket håll det går. Om det fortfarande gör ont på fredag så ringer jag vårdcentralen och ber om en tid.

En telefonförsäljare ringde till min mobil idag. Mobilen kan man tyvärr inte lägga in på NIX telefon och slippa samtal från försäljare. Den här telefonförsäljaren tyckte att jag skulle prova kapslar med grönt teextrakt och tabletter med blåbär. Hon talade sig varm för hur bra de var. Ja det tvivlar jag inte på, men jag föredrar att dricka grönt te med olika smaker. På morgonen blir det en hel kanna och på kvällen för det mesta två muggar.

Blåbär har jag i frysen, de äter jag med filmjölk och myssli, eller till glass om jag är sugen på nå´t gott. Som ikväll till exempel.
Det blåser rejält, DMI har varnat för att det kan komma upp i orkanstyrka, 32 meter per sekund. Hörde just nu på rapport att det blåser 31 meter per sekund i Falsterbo. Då gäller det alltså att ha förtöjt och surrat ordentlligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter