fredag 13 november 2009

Frisk? Felköpta jeans

Igår förmiddags körde jag till Lasarettet i Lund. Jag skulle genomgå en undersökning som man inte kan göra i Helsingborg. Man har inte den utrustningen. Normal väntetid till denna underökningen är ca 8 månader. Jag fick förtur och skulle få komma till inom 4 månader. Det tyckte jag var lång tid, så jag ringde och talade om att jag kan komma med så kort varsel som en och en halv timme. Vilken tur att jag gjorde det, jag behövde bara vänta en vecka. Tack gode Gud så var allting bra, nu är det bara att fortsätta leva och inte lägga år till livet utan liv till åren.

Innan jag körde hem besökte jag ett storköpscenter i Lund och köpte två par jeans. Ett par svarta och ett par bruna. Samma märke och modell. Affärsbiträdet bedyrade att de satt hur bra som helst.

I morse provade jag båda paren och granskade mig kritiskt i en spegel i helfigur. De satt inte bra. Som tur var kunde jag lämna in dem för återköp i deras affär på Väla. Efter letande i flera andra affärer hittade jag ett par snygga svarta jeans som jag blev nöjd med. Har provat dem ikväll och de sitter verkligen snyggt och är dessutom bekväma.

I morgon ska jag lämna in min dator till grannen. Han arbetar med säkerheten för datorer i banker. Nu ska han få rensa och uppgradera min dator så långt det är möjligt. I morgon ska vi till våra goda vänner Lena och Lars och äta gås. Förhoppningsvis så kan jag skriva på min blogg igen på söndag och redovisa från gåsamiddagen. Tills dess, ha de så gott alla mina kära läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter